۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان:

سهم ایران از حمایت‌های جهانی در خصوص پناهندگان کم است 

سهم ایران از حمایت‌های جهانی در خصوص پناهندگان کم است 

تایباد- نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: سهم ایران از حمایت‌های جامعه جهانی به نسبت خدماتی که ارائه می‌دهد، کم است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ یومیکو تاکاشیما ظهر پنجشنبه از مرز بین المللی دوغارون و روند خدمت دهی به اتباع و پناهندگان افغانستانی بازدید و اظهار کرد: هرچه از فرایند خدمات دهی جمهوری اسلامی ایران بازدید می‌کنم؛ بیشتر امیدوار می‌شوم؛ در حوزه درمانی منابع ما متأسفانه کاهش یافته است اما ما به حمایت خود ادامه می‌دهیم و تحصیل، سلامت و معیشت سه محور ما خواهد بود.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران افزود: سال آینده سال سخت‌تری خواهد بود و با توجه به شرایط جهانی، حمایت جامعه جهانی کاهش یافته است؛ در کنار آنچه امروز می‌بینیم دو پتانسیل جذب بودجه فراهم است که می‌توانیم استفاده کنیم.

وی گفت: یکی از آنها گردهمایی جهانی در خصوص پناهندگان است که به بزودی برگزار می‌شود و موقعیت دوم ما طرح پاسخ به نیازهای پناهندگان است که ۱۵ سازمان بین المللی در آن فعالیت دارند.

تاکاشیما گفت: مسیر دیگری که پیگیری می‌کنیم ارتباط با سفرا در ایران است، در دو ماهی که در ایران فعالیت می‌کنم احساس تعهد می‌کنم زیرا سهم ایران از حمایت‌های جامعه جهانی به نسبت خدماتی که ارائه می‌دهد، کم است.

حمایت‌های بین المللی از ایران افزایش یاید

در این بازدید، رئیس اداره اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان تایباد اظهار کرد: مرز دوغارون هنگام خروج اتباع افغانستانی، آموزش آشنایی با خطرات مین، بهداشت و درمان و خدمات اداری به مهاجرین افغانستانی ارائه می‌دهد.

حسین توکلی افزود: در حوزه بهداشت با حمایت‌های بین المللی به خصوص کشور ژاپن مرکز بهداشت در مرز دوغارون ایجاد شده است و به اتباع افغانستانی خدمات می‌دهد.

وی گفت: در حوزه آموزش مین شناسی نیز با همکاری هلال احمر در حال آموزش انواع مین و راهکارهای مقابله با مین به پناهجویان هستیم‌.

رئیس اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی تایباد تصریح کرد: توجه به اینکه ایران سال‌های متمادی میزبان پناهجویان است؛ لازم است تا حمایت‌های بین المللی از ایران افزایش یاید.

وی در خصوص نیازهای مرز دوغارون در ارائه خدمات به پناهندگان گفت: ایجاد سرفصل تأمین دارو، ماما در مرکز بهداشت و ارتقای ظرفیت نیروی انسانی کمیساریا از درخواست‌های ما از کمیسر است.

کد خبر 5928445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha